Bonus-utbetalningar

Hur begär man om en utbetalning?
När du har samlat in 150 kr under statusen Kan utbetalas kan du begära en utbetalning. Sedan fyller du i dina betalningsuppgifter och välj en lämplig utbetalningsmetod.
Processen via appen: Profil – Min bonus – Utbetalning.

Processen via webbsidan: klicka på Hem – Min bonus – Utbetalning. Klicka på knappen ”Ubetalning” och fyll i vilken utbetalningsmetod du vill ha. Bekräfta din utbetalning med en sms-kod som skickas till ditt telefonnummer.

Bonusen kommer att betalas ut inom 5 vardagar.

Vad är det lägsta beloppet jag kan få utbetalt?
Lägsta beloppet för utbetalning är 150 kr under statusen Kan utbetalas.
Hur lång tid tar för en begäran om utbetalning att genomföras?
Alla ansökningar om utbetalningar behandlas inom högst fem arbetsdagar från dagen för begäran. I genomsnitt görs utbetalningar inom 1-2 arbetsdagar.

För utbetalningar till PayPal, kom ihåg att beroende på dina inställningar på ditt konto, kan du behöva bekräfta mottagandet av betalningen inom 30 dagar, annars skickas pengar tillbaka till oss.

Om du inte har fått din utbetalning och det har tagit mer än fem arbetsdagar, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

Jag registrerade en begäran om uttag för mer än fem arbetsdagar sedan, men jag har fortfarande inte fått några pengar. Vad ska jag göra?
Vi uppger att utbetalningar kommer att göras senast inom fem arbetsdagar efter det att begäran om skickades. Det kan dock finnas fall av försenad betalning:

  • En betalningsplatform (bank, Paypal) kan försena behandlingen av betalningen i deras hantering eller det kan ta lite längre tid, t.ex. under helgdagar;
  • Betalning kan avbrytas av vårt säkerhetsteam för att förhindra bedrägeri. I det här fallet får du ett brev till din e-postadress med mer information.

Om du fortfarande inte vet varför din betalning av återbetalningar försenas, vänligen kontakta oss genom att fylla i rätt formulär.

Kan jag ta ut endast en del av min godkända bonus?
Tyvärr går det inte att ta ut bara en del av den godkända bonussumman. Vi överväger denna möjlighet i framtiden.
Hur kan jag avbryta en begäran om utbetalning?
Om du vill avbryta en utbetalningsbegäran använder du den särskilda avbrytningsknappen som finns i din profil i bonusavsnittet.

Observera att avbrytelsen av begäran om utbetalning i din profil endast är möjlig inom 24 timmar från det ögonblick du skickade utbetalningsförfrågan. Om mer tid har gått, kontakta oss så avbryter vi din begäran om möjligt.

Varför avbröts min begäran om utbetalning?
Om din begäran om utbetalning avbryts kommer du att få ett brev till din e-postadress med förklaring. Om din begäran avbröts men du inte fick ett sådant brev, v.g. kontrollera din skräppostmapp.

Möjliga skäl för att utbetalning avbröts:

  • Du gjorde ett misstag när du infogade betalningsuppgifter. Vi lagrar inga betalningsuppgifter i vårt system, därför är det omöjligt att verifiera betalningsinformation efter att du har bekräftat utbetalningsbegäran. Om du inte är säker på om betalningsuppgifterna var korrekta kan du avbryta begäran om utbetalning inom 24 timmar;
  • Du har lagt in ogiltiga bankkontouppgifter. Du måste ange samma namn och efternamn som anges i dina bankkontouppgifter. Ditt bankkonto måste vara aktivt;
  • Banken avbröt överföringen av medel. I ett sådant fall måste du kontakta din bank för att klargöra situationen eller ange andra betalningsuppgifter;
  • Du har inget Paypal-konto. För att kunna ta emot bonus till Paypal-konto måste du ha ett konto på Paypal-tjänsten. Om du inte har ett konto kan du skapa ett gratis;
  • Du accepterade inte utbetalningen på ditt Paypal-konto. Beroende på kontotyp kan du i vissa fall behöva acceptera utbetalning mottagen från Bonusway. Om betalningen inte bekräftas inom 30 dagar kommer pengarna att returneras till oss;
  • Vårt säkerhetsteam upptäckte misstänkt aktivitet på ditt konto eller så har du brutit mot villkoren för vår tjänst.