Om det gått över 3 månader sedan du gjorde ditt köp kan vi tyvärr inte registrera din bonus manuellt då butikerna inte godkänner så gamla registreringar.
Denna process kan ta kring 3 månader beroende på butiken och med vissa undantag:
- För resesegmentet blir bonusen utbetalbar först inom 10 veckor efter att man slutfört användningen av det man köpt (checkat ut, flugit, returnerat den hyrda bilen). Detta betyder att om du bokat ett hotell 1 september 2019 men checkat ut först 21 december 2019 kommer din bonus bli utbetalbar inom mars 2020.
- Du avbokade din beställning eller returnerade en del av din order;
- Du använde en rabattkod som du inte hittade direkt på Bonusways sida. Dessa inkluderar kuponger från andra cashback-sidor;
- Ditt klick har krediterats till en annan publisher. Klicket och bonusen har gått till någon annan än Bonusway, till exempel en prisjämförelsesida eller en rabattkodssida;
- Du använde en betalningsmetod som inte fungerar med cashback. Dessa kan vara presentkort, kredit i butiken eller kundpoäng;
- Du bröt mot butikens användarvillkor;
- Butiken har slutat sin verksamhet på vår sida eller gått i konkurs.
Om du inte tycker att någon av dessa orsaker stämmer i ditt fall kan du skicka oss en Nekad bonus förfrågan så skall vi kontakta butiken och be dem utreda orsaken till nekningen.
Under utvärdering betyder att ditt köp har spårats av oss och att din bonus håller på att bekräftas av butiken för att säkerställa att det inte skett returer, byten eller avbokningar. Bonusar som tjänats via inbjudningar eller köp kommer synas som ”Under utvärdering” tills de nödvändiga kraven fyllts.
Godkänd status betyder att din bonus har bekräftats av butiken och att du kan begära utbetalning då du nått utbetalningsgränsen.
Nekad status betyder att din bonus inte godkänts av butiken. Butikerna vi samarbetar med förbehåller sig alla rättigheter att neka en bonus.
Utbetalt: Detta är den totala summan bonus som redan betalats ut till dig.
På varje butikssida på Bonusway hittar du de olika bonussatserna och eventuella villkor. Vissa butiker kan till exempel exkludera vissa märken från att generera bonus. Vi rekommendera att man läser igenom dessa villkor innan man klickar till butiken så att man vet hur och hur mycket bonus man kan tjäna.
För Google Chrome:
1. Klicka på meny-knappen i webbläsarens övre balk
2. Klicka på Inställningar
3. Skrolla ner och klicka på Avancerade
4. Under Sekretess och säkerhet”, klicka Sidinställningar
5. Klicka på Kakor
6. Välj Tillåt sidor att spara och använda kakor (rekommenderad).
För Internet Explorer:
1. Klicka på Verktyg eller kugghjuls-ikonen i högra hörnet av fönstret
2. Välj Internet alternativ
3. Klicka på Sekretess och Avancerade
4. Se till att du valt Kör över automatisk hantering av kakor
5. Godkänn kakor från tredje parter och första parter
6. Klicka Tillåt alltid kakor för sessioner
7. Clicka OK
8. Gå ut från Internet Explorer och starta om din webbläsare.
För Mozilla Firefox:
1. Klicka på meny-knappen
2. Klicka på Blockering av innehåll
3. Klicka på Sekretess och Säkerhet
4. I sektionen för blockering av innehålle, välj Standard.
För Safari:
1. Klicka på Preferenser
2. Klicka på Sekretess
3. Välj Tillåt alltid i Kakor och webbsite data
4. Stäng Preferenser-fönstret.
Observera att alla webbläsartillägg kan påverka registrering av bonus, eftersom många av dessa använder cookies som kan störa Bonusway-cookien som används för att registrera bonus. Kom ihåg att inaktivera annonsblockerare och webbläsartillägg från tredje part: Adblock, friGate CDN, Aliexpress Seller Check, Ali-verktyg, Privacy Badger, Ghostery, uBlock samt VPN / Proxy / Socks-tillägg och liknande. Om du har Kaspersky Internet Security-antivirus med Anti-Banner-funktionen påslagen rekommenderar vi att du inaktiverar den här funktionen i inställningarna, eller hela antivirusprogrammet, när du handlar med bonus.